tisdag 15 februari 2011

Några dagar kvar

Jahapp...om man ska ha nedräkning så är det endast 5 dagar kvar tills dagen D, alltså vår första officiella tävling. I fredags kom tävlingsbrevet, för dem som inte vet hur ett tävlingsbrev ser ut så kan ni titta här http://www.activedogs.net/kuvat/kisakutsu.pdf Ett tävlingsbrev får man alltid innan tävling så man vet var, när och hur =) Mest spännande brukar det ju vara att se hur många som ska tävla i den egna klassen men nuförtiden kan man följa med på SAGIs sida (http://www.agilityliitto.fi/) hur många som i realtid har anmält sig till tävlingen man själv har anmält sig, eller tänker anmäla. Nu väntar jag bara på startordningen som borde komma upp imorgon. Det har också ändrat sen jag tävlade med Demi, då fick man startlistan på tävlingsplatsen. Men nu får man ju i stället printa ut en egen startlista med den fördelen att man på förhand får veta vem som tävlar en den egna klassen. Sånt är alltid roligt att veta, tycker jag =)

Idag har jag haft "föredrag" om hundar och agilitysporten för ett gäng glada pensionärer vid dagcentret Lyo i Bennäs. Det var egentligen men mor som skulle ha det men så blev det inte. Eftersom Demi för tillfället är på "löpsemester" i Sandsund med min mor så blev det en vända dit för att hämta Demi, eftersom hon är mycket lugnare att ha med till såna här "tillställningar" än Tiki. Demi var lugn och glad och han hälsa på gänget flera gånger om innan vi skulle åka hem. Demi hade varit redan 2 veckor i Sandsund så jag tänkte att det passar bra att jag tar hem henne nu, hon brukar ha korta löp. När vi sen kom hem så fick sig nog Tiki sig flera gånger med "marttaslungo" för att han var så närgången. Senare började hon lugna ner sig och Tiki och Demi började äntligen vifta på svansen till varandra, då fick jag ju se att Demi nog förde svansen till sidan och bjöd in Tiki till "hemliga rummet" =) Så min snälla man körde tillbaka Demi till Sandsund igen. Slutet gått, allting gott =)

Gud vad jag blir trött på denna köld!!! Har idag tränat lite klippningar (byta sida bakom hunden) men några långpromenader har det inte blivit...=( Själv skulle jag vara i behov av en joggingtur när jag äntligen kommit lite i form, men det får nog vänta på liite varmare väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar