onsdag 9 februari 2011

Anmäld

Jahapp...en tid sedan det kom någon text hit. Jag får väll skylla på att jag fött lite barn här emellan. (en flicka född 22.8-10) Men nu ska ju inte denna blogg handla om barnen utan agility!!!
Tiki är nu anmäld till sin första tävling i Haukipudas 20.2. Han kommer att tävla i medi 1. I början av januari så ordnade JKF ett mätningstillfälle så vi har fått vår tävlingsbok redan.
Jag känner mej som ett barn som går och väntar på julafton...Jag bara väntar och väntar.

MEN den 13.12 var vi på vår första inofficiella tävling. Vi deltog i mölli och klass 1. Båda banorna var väl helt okey, nog skulle vi ha kunnat göra bättre ifrån oss. men vi vann båda gångerna. I mölli så delades dessutom Ge-La´s pokal ut till bästa mölli. Vi vann då medi pokalen. hade ju nog kameran med för att filma men den var i jackfickan hela kvällen så den gjorde ingen nytta. Men några bilder har jag ju, som är tagna ikväll :)



Nu ska vi försöka fördereda oss inför vad som komma skall. jag känner bland annat att klippningarna inte fungerar så bra ännu. Kontakterna övar vi sågott som dagligen, men Tiki vill nog fortfarande att jag ska springa framför när han ska ta kontakterna. Nu tränar vi hårt på att han ska kunna ta kontakter även om jag är bakom honom. Men har intalat mig själv att inte överträna heller. Man behöver inte stiga i klasserna så snabbt. 1an är ju ändå en trevlig klass.

Ska försöka få lite mera bilder hit så småningom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar