torsdag 27 oktober 2011

Kokkola 22.10

Då hade plötsligt 6 veckor gått. Jag trodde aldrig det skule bli oktober och Kokkola-tävlingarna efter den tunga DM helgen, då var jag så sugen på att tävla!!! Och nu har den helgen varit med lite skiftande resultat =) Första banan kom det två vägran och på B och C banan blev det HYL och dessutom på samma ställe...
Och nu har jag dessutom bildbevis eftersom vi ÄNTLIGEN fått införskaffat en ny videokamera, en bra och en som är lätt att ladda upp filmer med så jag inte behöver sitta och ladda upp hela natten. Och när det nu t.o.m gick att se i HD-kvalitet i TVn så nu har jag minsann analyserat mina banor. Problem 1 (mitt största problem) Fläsket rör sig för sakta, jag har alltid trot att jag springer i skaplig fart men nej...Så fort förkylningen gått ur kroppen så blir det att få upp kondisen. När jag inte kan springa ordentligt så saktar Tiki upp farten vilket är onödigt. Problem 2 Jag sejfar (skrivs det så??) istället för att springa till nästa hinder måste jag kolla att Tiki säkert kommer ut ur tunneln...Och precis så gjorde jag sålänge jag tävlade med Demi, det var viktigare att vi kom oss genom banan utan att bli diskade istället för att kära hårt. Mitt nya motto att köra hårt och går det dåligt så går det och går det bra så går det riktig bra. Mental träning skulle göra gått.

A-banan


B-banan


C-banan


Så nu tränar jag mest på att kunna lita på Tiki att han faktiskt tar hindren. Även tittar jag på banor och går igenom dem i huvudet, en mental bangenomgång.
Så om drygt en vecka är det tävlingar i Vörå, då ska jag bara köra hårt, kanske vi kommer hem med två diskade banor men förhoppningsvis har jag en bra känsla efteråt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar