måndag 12 september 2011

DM

Då var en av de mest intensiva agilityhelger avklarad. Det blev distriktsmästerskap på vår egen plan i jakobstad på lördag. jag var överfunktionär så mitt eget tävlande kom lite på sidan om. Kvällen före slog mej tanken att jag inte ska glömma att packa vaccinationsintygen och framför allt, inte glömma hunden.

Hur som helst så kom jag till plan tillsammans med Tiki kl. 7 på lördagmorgon och vår första bana var en 15-tiden, så stackars hund. När vi nu äntligen fick göra en bana så var det på lagtävlingen där vi då representerade JKF. Tiki började bra men sen kom han så hårt mot A-hindret så han flög över nocken (hela publiken drog andan när de såg Tikis flygfärd) och eftersom det var lagtävling villa jag ju inte sabba för hela laget genom att ta om så vi fortsatte, men inget kontaktfel fick vi eftersom han landade på nedre kontaktfältet. Sen blir det lite katastrof och efter tre vägran blev vi diskade. Men tack vare mina lagkompisar som kämpade tappert så fick vi resultat och kom på en fin tredje plats!!! Sen var det dags för den individuella tävlingen och det var ganska samma bana så nu visste jag bättre hur jag skulle göra för att minska lovarna som gör att han springer förbi hindren. Det gick superbra men ett hinder sprang han föbi och vi fick 5 fel och en 4de plats. Efter 13 timmar på hundplan vara både Tiki och jag trött!!

Dagen efter i Kokkola så var Eija Berglund domare och då började jag äntligen se lite flyt i våra tvåans banor. Två onödiga fel i båda banorna men det räckte till 3dje placering bägge gångerna. Jag fick även pröva på att göra jaakkotus som jag endast provat hemma, aldrig på träning och det gick hur bra som helst!! Och nu såg jag även fördelen med att maxi tävlar innan oss. Jag tycker jag har mer gemensamt med maxihundarnas förning än med minis. Det lämnade en bra feeling efter kokkolatävlingarna så nu väntar jag bara på att det blir oktober så det igen blir tävlingar i kokkola, då ska vi ge gärnet!!! =)

Tyvärr så har jag varken filmer eller bilder eftersom batteriet tog slut i kameran när jag skulle filmas i lördags. Och laddaren till kameran är puts väck...hade så gärna velat ha kokkolabanorna på film. Nästa gång kanske!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar